keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Mustavalkoiset glitterranskalaiset

L'Oréalin söpö mustavalkoglitter Confettis on maannut käyttämättömien laatikossa viime keväästä asti ja vasta nyt se pääsi tositoimiin. Järkevää syytä tähän en keksi, sillä onhan se vallan kaunis ja ihastuttava lakka. Ehkä juuri valtava hypetys olikin syynä, ettei lakka heti päässyt kynsille?

Halusin tehdä Confettiksella liukuvan ranskalaisen manikyyrin. Lakkasin kärjet varmuuden vuoksi China Glazen mustalla Liquid Leatherilla, koska en halunnut kynsien rajan paistavan läpi mistään kolosta. Sen jälkeen aloin töpsöttelemään hilettä kynsille lakan omalla siveltimellä. Ainakin tähän tarkoitukseen Confettis oli laadultaan täysin moitteeton yksilö; lakkapohja oli sopivan ohutta ja hileitä oli siinä tarpeeksi. Sain helposti taputeltua kynsille riittävän määrän glittereitä ilman, että lakkapohjaa tuli mukana liikaa. Glitterit myös asettuivat vaivatta juuri sinne minne halusinkin. Iso peukku siis Confettikselle tämän kokeilun perusteella!

Yleensä olen käyttänyt ranskispohjana Essien Sugar Daddya, mutta tällä kertaa pohjalla on Essien Mademoiselle. Sekin levittyy tasaisesti ja antaa kiiltävän lopputuloksen häivyttäen samalla hieman kynsien virheitä. Mademoiselle on sävyltään vaalea beige, kun taas Sugar Daddy on selvästi vaaleanpunaisempi. Olen aiemmin todennut, että Mademoiselle ei sopinut minun ihonväriini kauhean hyvin, mutta oikeastaan nyt olen eri mieltä. Tarkkaa syytä on mahdoton sanoa, mutta voi tietysti olla, että iho on ollut aikaisemmalla lakkauskerralla enemmän/vähemmän ruskettunut tai kynnet enemmän keltaiset, mikä aiheuttaisi sen, että lakka näyttää hieman erilaiselta. Syitä voi olla monia, onhan edellisestä kerrasta jo reilusti yli puoli vuotta aikaa. Joka tapauksessa Mademoiselle olikin nyt kovasti mieleeni ja alan jatkossa käyttämään sitä Sugar Daddyn rinnalla. Sugar Daddy jatkaa silti edelleen minun all-time-favourite-ranskislakkanani. ;)

Kynsistä totean vain sen verran, että tykkäsin. Ja paljon! Mitäs te sanotte?


Käytetyt:
- Orly Calcium Shield -aluslakka
- Essie Mademoiselle
- China Glaze Liquid Leather
- L'Oréal Top Coat Confettis
- Sally Hansen Diamond Flash -pikakuivattaja


18 kommenttia:

  1. Kiva idea ranskikseen, komea lakkaus! Mustalla saa helposti liian synkkää, ja mustavalkoisella voi saada tylsää aikaiseksi mutta tää ei oo kumpaakaan. Toisaalta myöskään glitteriä ei ole liikaakaan kynnellä näin käytettynä.

    Mulla makaa Confettis kanssa vielä kokeilemattomana Helmerissä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos E-S, itsekin olen kovin tyytyväinen lakkaukseen; siitä tuli mielenkiintoinen, muttei kuitenkaan liian päällekäyvä. :)

      Heh, en kyllä ihmettele, minä sain myös Confettiksesta ähkyn, kun sitä näkyi joka paikassa. Kannattaa kuitenkin antaa sille mahdollisuus, onhan se nätti kuin mikä ja itse ainakin yllätyin lakan laadukkuudesta. :)

      Poista
  2. Nää on ihan tajuttoman upeat<3 Mä oon vissiin kerran käyttäny Confettista? Tuolla se vaan lojuu laatikossa :( Täytyisi itsekin kaivaa se sieltä käyttöön <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos Fani. <3 Kaiva ihmeessä, onhan se söpö kuin mikä. :)

      Poista
  3. Oi nää on niin ihanat! ^_^
    Ja taas mie olen niin kade ;D

    VastaaPoista
  4. Hienot ja supertyylikkäät! Mulla on nyt ollut ajatuksena kaivaa Confettis esiin ja tuupata sitä liukuvärjäyksen päälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kaisa! :) Confettis näyttää kyllä varmasti tosi kivalta liukuvärjäyksen päällä!

      Poista
  5. Tosi tosi ihanat! Kuolaan näppikselle..

    VastaaPoista